Zbiory biblioteki Radłów MGBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Kresy i bezkresy Czechowicz, Jadwiga
1 Kresy i bezkresy 2 Czechowicz, Jadwiga
1 Cały mój świat bez tytułu Gdowski, Janusz
1 Cały mój świat bez tytułu Gdowski, Janusz
1 Gdzie poniesie wiatr Hannah, Kristin
1 Ale Kosmos! Kasdepke, Grzegorz
1 Beata Kozidrak, Beata Elżbieta
1 Pisane emocjami Leśniowska, Klaudia
1 W malinach Leśniowska, Klaudia
1 Lipcowy deszcz Lorentz, Iny
1 Alicja Milejko, Majka
1 Afekt Mróz, Remigiusz
1 Ekstremista Mróz, Remigiusz
1 Ewangelia bez granic! Nick, Vujicic
1 Przepis na złotą jesień Niedzielko, Irena Wanda
1 Maria Czubaszek Ozminkowski, Violetta
1 Sport w Woli Radłowskiej Ryczaj-Marchewczyk, Krystyna
1 Jadzia Pętelka bierze kąpiel Supeł, Barbara
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo