Zbiory użytkownika BeataW
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 Całe zdanie nieboszczyka Chmielewska, Joanna
3 Dzieci z Bullerbyn Lindgren, Astrid
4 Dziewczyna, która igrała z ogniem Larsson, Stieg
2 Gra o tron Martin, George R.R.
2 Jej wszystkie życia Atkinson, Kate
4 Książę i gwardzista Cass, Kiera
3 Kwiaty na poddaszu Andrews, Virginia C.
2 Mężczyzna w oknie Dahl, Kjell Ola
4 Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Larsson, Stieg
2 Misterioso Dahl, Arne
4 Pan Mercedes King, Stephen
3 Przeminęło z wiatrem Wieniewska, Celina
2 Sieroce pociągi Baker Kline, Christina
2 Szum Crouch, Blake
4 Tajemnica Całunu Turyńskiego Christer, Sam
4 Zamek z piasku, który runął Larsson, Stieg
1 Zatrute ciasteczko Bradley, Alan
2 Z chirurgiczną precyzją Przygodzki, Błażej
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo