Zbiory użytkownika beatacwieka
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Błoto Gołkowski, Michał
1 Komornik Gołkowski, Michał
1 Moskal Gołkowski, Michał
1 Stalowe Szczury 2. Chwała Gołkowski, Michał
2 Dziewczyny z powstania Herbich-Zychowicz, Anna
1 Bez przebaczenia Lingas-Łoniewska, Agnieszka
1 Brudny świat Lingas-Łoniewska, Agnieszka
1 Skazani na ból Lingas-Łoniewska, Agnieszka
1 Dom nad jeziorem Morton, Kate
1 Zapomniany ogród Morton, Kate
2 Biała Rika Parys, Magdalena
2 Magik Parys, Magdalena
2 Tunel Parys, Magdalena
1 Królowa deszczu Scholes, Katherine
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo