Zbiory biblioteki Drawno BP
Dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Wombat Maksymilian Kozioł, Marcin
Wombat Maksymilian i rodzina w tarapatach Kozioł, Marcin
Niedźwiadek znad jeziora Webb, Holly
Słoneczna stadnina Tuffin, Olivia
Łobuzerski szop pracz Cobb, Amelia
2.
Czary w Kopytkowie Kozioł, Marcin Dowbor, Katarzyna
Bajka o bąkach i jednym trzmielu Kozioł, Marcin
Banda wełniaków Luff, Nathan
Banda wełniaków Luff, Nathan
Banda wełniaków Luff, Nathan
Gwiazda Blachonosego Kozioł, Marcin
Hania i Kudłaty Pies Mortka, Marcin
Ktoś-albo-Coś Mortka, Marcin
Malinka Wombat i Kangurek Kozioł, Marcin
Malinka Wombat i Klops Kozioł, Marcin
3.
Bajkołapek na dobranoc Docherty, Helen
Tata Oli jest chory Brunstrøm, Thomas
Gwiazdka z tatą Oli Brunstrøm, Thomas
Tata Oli rusza do akcji Brunstrøm, Thomas
Z tatą Oli na biwaku Brunstrøm, Thomas
Tata Oli nie umie przegrywać Brunstrøm, Thomas
Z tatą Oli na biwaku Brunstrøm, Thomas
Tata Oli jest chory Brunstrøm, Thomas Christoffersen, Thorbjørn
Tata Oli przeklina Brunstrøm, Thomas
4.
Pożegnaj zazdrość! Íñigo Serna, Henar Serna-Vara, Ana
Mózg! Czerwińska-Rydel, Anna
Pociągi Steele, Alastair
Ryś miasta Wasilkowska, Katarzyna
Płezent Suchowierska, Agnieszka
Traktorek jest dzielny Quintart, Natalie
5.
Nawet nie wiesz, jak bardzo cię kocham kiedy jest wiosna HarperCollins Publishers
Nawet nie wiesz jak bardzo cię kocham, kiedy jest zima McBratney, Sam
Nawet nie wiesz jak bardzo Cię kocham McBratney, Sam
Nawet nie wiesz, jak bardzo cię kocham kiedy jest zima HarperCollins Publishers
Nawet nie wiesz, jak bardzo Cię kocham McBratney, Sam
Pożegnaj smutek! Serna-Vara, Ana Íñigo Serna, Henar
Pożegnaj złość! Serna-Vara, Ana Íñigo Serna, Henar
Pożegnaj lęk! Serna-Vara, Ana Íñigo Serna, Henar
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo