E
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Gra o miłość Edwards, Eve
3 Kręte ścieżki Evans, Richard-Paul
2 Doskonały dzień Evans, Richard Paul
2 Dotknąć nieba Evans, Richard Paul
2 Kolory tamtego lata Evans, Richard Paul
2 Na rozstaju dróg Evans, Richard Paul
2 Obiecaj mi Evans, Richard Paul
2 Papierowe marzenia Evans, Richard Paul
2 Słonecznik Evans, Richard Paul
2 Stokrotki w śniegu Evans, Richard Paul
2 Szukając Noel Evans, Richard Paul
2 Zegarek z różowego złota Evans, Richard Paul Broekere, Hanna de
2 Zimowe sny Evans, Richard Paul
3 Inna wersja życia Kowalewska, Hanna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo