Zbiory użytkownika Anto
Głosy. 1, Philippe Jaroussky
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Heroes Ensemble Matheus Jaroussky, Philippe
1 Lamenti Concert d Astrée Ciofi, Patrizia
Dessay, Natalie
Gens, Véronique
DiDonato, Joyce
Lemieux, Marie-Nicole
Jaroussky, Philippe
Lehtipuu, Topi
Villazón, Rolando
Wall, Simon
Naouri, Laurent
Purves, Christopher
1 Les Stars du Classique Jaroussky, Philippe
1 Mission Barocchisti Bartoli, Cecilia
Jaroussky, Philippe
1 Teatro d'Amore Arpeggiata Rial, Núria
Jaroussky, Philippe
Auvity, Cyril
Elsacker, Jan van
Fernandes, Joaő
1 Via Crucis Barbara Furtuna Rial, Núria
Arpeggiata
Jaroussky, Philippe
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo