Zbiory użytkownika AnnaJusinska
Obyczajowe/Romans
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Ciała niebieskie Dückers, Tanja
2 Czas ukradziony Duval, Chloé
3 Boże Narodzenie w Lost River Flagg, Fannie
3 Całe miasto o tym mówi Flagg, Fannie
3 Dogonić tęczę Flagg, Fannie
3 Nie mogę się doczekać... kiedy wreszcie pójdę do nieba Flagg, Fannie
3 Powrót do Whistle Stop Flagg, Fannie
3 Smażone zielone pomidory Flagg, Fannie
3 Wciąż o tobie śnię Flagg, Fannie
3 Witaj na świecie, maleńka! Flagg, Fannie
1 Butik na Astor Place Lehmann, Stephanie
1 Zdumiewający powrót Nory Wells Macgregor, Virginia
1 Nie wszystko zostaje w rodzinie Rothschild, Hannah
1 Pięć lat z życia Dannie Kohan Serle, Rebecca
1 Charlie St. Cloud Sherwood, Ben
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo