Młodzieżowe
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Klub Smutnych Duchów Meddings, Lize
Skarb Marczak, Weronika Anna
Stan splątania Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Heartstopper Oseman, Alice
2.
Blizny jak skrzydła Stewart, Erin
Słowa w ciemnym błękicie Crowley, Cath
Truchlin Matocha, Vojtěch
5 sekund do Io Warda, Małgorzata
Bachor Ryrych, Katarzyna
Jak trudno jest kochać? Bourne, Holly
W skali od 1 do 10 Scott, Ceylan
Trzy kroki od siebie Lippincott, Rachael Daughtry, Mikki
Laconis, Tobias
Drogi Evanie Hansenie Emmich, Val Levenson, Steven
Pasek, Benj
Paul, Justin
Kiedy Pan Piecho gryzie Conaghan, Brian
3.
Lekkie życie Barnaby'ego Brocketa Boyne, John
Stowarzyszenie Magicznych Jednorożców Phipps, Selwyn E.
Hate list Brown, Jennifer
Teatr niewidzialnych dzieci Szczygielski, Marcin
Jane, lis i ja Britt, Fanny
Jestem już normalna? Bourne, Holly
Klucz Blackthorna Sands, Kevin
Moje drzewko pomarańczowe de Vasconcelos, José Mauro de
Król Ryrych, Katarzyna
13 minut Pinborough, Sarah
Kłamczucha Lockhart, Emily
4.
Dziwna i taki jeden Brothers, Meagan
Podtrzymując wszechświat Niven, Jennifer
Wszystkie jasne miejsca Niven, Jennifer
Goodbye days Zentner, Jeff
Król węży Zentner, Jeff
Szukam Cię, Zoë Noël, Alyson
Punkt Hinckel, Florence
Ryba na drzewie Hunt, Lynda Mullaly
Ponad wszystko Yoon, Nicola
Ty przeciwko mnie Downham, Jenny
Trzynaście powodów Asher, Jay
5.
Rebelia Matharu, Taran
Początek Matharu, Taran
Wyprawa Matharu, Taran
Bitwa Matharu, Taran
Eleonora & Park Rowell, Rainbow
Książka, dzięki której pokochasz książki Boucher, Françoise
Cała prawda Gemeinhart, Dan
Siedem dni Ainsworth, Eve
Zabłądziłam Olejnik, Agnieszka
Harry Potter i kamień filozoficzny Rowling, Joanne Kathleen
Harry Potter Rowling, Joanne K.
Harry Potter i więzień Azkabanu Rowling, Joanne K.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo