Ulubione
Półka Tytuł Twórca Ocena
4 Autobiografia Twardowski, Jan
3 Bez oręża Kossak, Zofia
1 Być uczniem Pana Olszewski, Michał
1 Czas coraz prędszy 1959-2006 Twardowski, Jan
2 Egzorcyzm Wilk, Michał Olszewski, Michał
Czaja, Mariusz
1 Kardynał Wyszyński Czaczkowska, Ewa K.
2 Pożoga Kossak-Szczucka, Zofia
2 Przekroczyć próg nadziei Jan Paweł II, papież Messori, Vittorio
1 Siostra Faustyna Kowalska Czaczkowska, Ewa K.
2 W niebie i na ziemi Skórka, Abraham
1 Św. Charbel, pielgrzym wieczności Skandar, Jean Buisson, Marie-Sylvie
3 Beskidzkie rekolekcje Półtawska, Wanda
1 Bóg daje charyzmaty Olszewski, Michał
1 Cuda Ojca Pio Allegri, Renzo
4 Cud eucharystyczny Bejda, Henryk
3 Dom w Bogu Pelanowski, Augustyn
1 Dziennik duszy Jan XXIII
3 Egzorcysta Watykanu Amorth, Gabriele Musolesi, Angela
2 Franciszek Polak, Grzegorz Bajka, Aleksandra
1 Jezus Martin, James
2 Matka Świętego Kindziuk, Milena
3 Miłosierdzie to imię Boga Franciszek
2 Miłość i odpowiedzialność Jan Paweł, II
3 Moja winnica Akavia, Miriam
3 Ojciec Pio Peroni, Luigi
3 Ojciec Pio Peroni, Luigi
2 Ojciec Pio święty na przekór Augustyn, Edward
3 Plaster miodu Szustak, Adam
2 Rut Moabitka - krewna Boga Ryś, Grzegorz
2 Sam bym tego nie wymyślił Budziaszek, Jan Sękalski, Cezary
3 Suknia Dejaniry Kossak, Zofia
1 Świadectwa cudów Ojca Pio Malatesta, Enrico
2 Wstańcie, chodźmy! Jan, Paweł II
3 W odcieniach błękitu Kingsbury, Karen Smalley, Gary
4 Zapach pomarańczy Pałys, Krzysztof Popławski, Szymon
1 Z Maryją w życie w Duchu Świętym Kozłowski, Józef
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo