Zbiory biblioteki Zaniemyśl BPG
dzieci i młodzież
Półka Tytuł Twórca Ocena
6 Bajki Krasicki, Ignacy
5 Bajki o bardzo mądrych królewnach Przewoźniak, Marcin
4 Co uczucia robią nocą? Oziewicz, Tina
1 Czas niespodzianek Cholewińska-Szkolik, Aniela
5 Czy naród to my? Przewoźniak, Marcin
2 Czy Nika znika? Bichalska, Anna
3 Czy są plasterki na duszę? Geisler, Dagmar
1 Dobrze być z Tobą, mamo Cholewińska-Szkolik, Aniela
3 Edzio Desbordes, Astrid
4 Fałszywy trop Neuhaus, Nele
1 Figle i psoty Cholewińska-Szkolik, Aniela
4 Flora i machina lawina Rzepecka-Weiss, Gabriela
2 Flora szuka skarbów Rzepecka-Weiss, Gabriela
3 Hopeless Hoover, Colleen
2 Jadzia Pętelka w podróży Supeł, Barbara
2 Jak pierwszych królów koronowano? Gryguć, Jarosław
4 Jak zdobyłeś koronę, Bolesławie Chrobry? Bąkiewicz, Grażyna
2 Jano i Wito Wołoszyn, Wiola
6 Jeden dzień Rygiel, Katarzyna
2 Kocia szajka i Baszta Siedmiu Płaszczy Romaniuk, Agata
5 Łobuziary Chutnik, Sylwia
6 Maciuś i Leon Wierzbicka, Katarzyna
5 Magiczna podróż Flory Rzepecka-Weiss, Gabriela
4 Maja dorasta Peitx, Monica
1 Mariolka Dembska, Katarzyna
4 Mechaniczny człowiek i szkoła złodziei Duszyński, Tomasz
4 Mieszko, ty wikingu! Bąkiewicz, Grażyna
6 Obowiązki domowe Supeł, Barbara
6 Oczekiwanie na święta Supeł, Barbara
3 Piastowskie orły Szymeczko, Kazimierz Wakuła, Paweł
Bąkiewicz, Grażyna
3 Pieniądze dla początkujących Reynolds, Eddie Oldham, Matthew
Bryan, Lara
1 Pomelo jest zakochany Bădescu, Ramona Chaud, Benjamin
2 Pomelo podróżuje Bădescu, Ramona
4 Potęga liczb Thomas, Isabel Klanten, Robert
Niebius, Maria-Elisabeth
Honigstein, Raphael
2 Po prostu bomba! Dembska, Katarzyna
6 Psychologia dla początkujących Bryan, Lara Hall, Rose
Reynolds, Eddie
1 Rodzina Pętelków czeka na święta Supeł, Barbara
5 Silla Lewestam, Karolina
1 Słowa pierwsze Bralczyk, Jerzy
3 Spacer po lesie Parent, Joseph Parent, Nancy
5 Strażniczka perły Lewestam, Karolina
3 Szukając Kopciuszka Hoover, Colleen
5 Święta w Lipowej Klinice z Misią i Popikiem Wydawnictwo Zielona Sowa
6 Tajemnica nauczycielki Miszczuk, Katarzyna Berenika
5 Tajemnica zamku Wiewiórzec Schlick, Oliver
3 Tarmosia Samojlik, Tomasz
6 Tata Oli już nie chce być dorosły Brunstrøm, Thomas
6 Tata Oli nie umie przegrywać Brunstrøm, Thomas
5 TOPR Sabała-Zielińska, Beata
3 Uczucia i mądrość Oziewicz, Tina
4 Uwierz w siebie, Pinku! Młodnicka-Kornaś, Urszula
4 Warsztaty wynalazców Amos, Ruth
2 Wędrówka owieczki Strzałkowska, Małgorzata
2 Wędrówka owieczki Strzałkowska, Małgorzata
5 W ostatniej sekundzie Neuhaus, Nele
5 Zapiski wrednego kota Cesarz, Wojciech Terechowicz, Katarzyna
6 Zwariowane wakacje taty Oli Brunstrøm, Thomas
3 Żabki i żabki czyli Słowne pułapki Polaski, Maurycy
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo