Zbiory grupy Bajki
Komiksy
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Tytus, Romek i A'Tomek Chmielewski, Henryk Jerzy
1 Tytus, Romek i A'Tomek Chmielewski, Henryk Jerzy
1 Tytus, Romek i A'Tomek Chmielewski, Henryk Jerzy
1 Tytus, Romek i A'Tomek Chmielewski, Henryk Jerzy
1 Tytus, Romek i A'Tomek Chmielewski, Henryk Jerzy
1 Tytus, Romek i A'Tomek Chmielewski, Henryk Jerzy
2 Cudowny lek Christa, Janusz
1 Dzień Śmiechały Christa, Janusz
2 Festiwal czarownic Christa, Janusz
2 Mirmił w opałach Christa, Janusz
2 Na wczasach Christa, Janusz
3 Rozprawa z Dajmiechem Christa, Janusz
3 Rozprawa z Dajmiechem Christa, Janusz
2 Skarby Mirmiła Christa, Janusz
2 Szkoła latania Christa, Janusz
3 Szranki i konkury Christa, Janusz
3 Szranki i konkury Christa, Janusz
3 Szranki i konkury Christa, Janusz
1 Wielki turniej Christa, Janusz
2 Woje Mirmiła Christa, Janusz
2 W krainie borostworów Christa, Janusz
2 Zamach na Milusia Christa, Janusz
1 Złoty puchar Christa, Janusz
3 Złoty puchar Christa, Janusz
3 Złoty puchar Christa, Janusz
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo