06.06.2017Spotkanie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli bibliotekarzy szkolnych

30 maja 2017 r. w CDN – Publicznej Bibliotece Pedagogicznej
w Lesznie miało miejsce kolejne spotkanie sieci współpracy
i samokształcenia dla nauczycieli bibliotekarzy szkolnych miasta Leszna i powiatu leszczyńskiego. W spotkaniu uczestniczyło 36 osób - pracownicy bibliotek szkolnych oraz leszczyńskiej biblioteki pedagogicznej.


DSC_0352(2).jpg DSC_0352(2)
jpg, 6.5 MiB, 4608x3072
DSC_0353(1).jpg DSC_0353(1)
jpg, 6.3 MiB, 4608x3072
DSC_0360(1).jpg DSC_0360(1)
jpg, 5.8 MiB, 4608x3072
DSC_0356(1).jpg DSC_0356(1)
jpg, 6.7 MiB, 4608x3072
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo