06.06.2017„Jak nie czytam, jak czytam”

Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Lesznie Filia w Kościanie w dniu 1.06.2017 r. o godz. 10.00 przyłączyła się do ogólnopolskiej akcji masowego czytania książek „Jak nie czytam, jak czytam”.

W akcji udział wzięli uczniowie gimnazjum: kl. IIIa z Zespołu Szkół nr 1 w Kościanie i kl IIIa z Zespołu Szkół nr 2 w Kościanie. Celem akcji było między innymi: inicjowanie mody na czytanie, a także promocja bibliotek oraz podkreślenie ich znaczenia dla edukacji czytelniczej. W akcji uczestniczyło 31 uczniów.


1.jpg 1
jpg, 286 KiB, 1480x833
2.jpg 2
jpg, 253 KiB, 1480x833
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo