05.06.2017Seminarium - relacja

W ramach współpracy Biblioteki z Wydawnictwem Naukowym UAM 1 czerwca odbyło się ostatnie już w tym roku szkolnym seminarium połączone z promocją książki.
Prof. Katarzyna Segiet oraz dr Kamila Słupska poprowadziły seminarium Młodzież wobec wyzwań współczesności, podczas którego omówiły główne priorytety pedagogiki społecznej jako nauki o życiu i człowieku wobec narastających problemów oraz problematykę subkultur młodzieżowych i ich stosunek do otaczającej rzeczywistości. Wskazały na znaczącą rolę profilaktyki społecznej i jej nowatorskich form prowadzonych przez instytucje kultury i samorządowe w społecznościach lokalnych.
Spotkanie cieszyło się bardzo dużym zain­tere­sowa­niem­.
Serdecznie dziękujemy naszym gościom za wystąpienie.
Dziękujemy również wszystkim uczestnikom za udział i zapraszamy na kolejne seminaria w nowym roku szkolnym.

dscn5666.jpg dscn5684.jpg dscn5687.jpg dscn5688.jpg


dscn5666.jpg dscn5666
jpg, 80 KiB, 200x150
dscn5684.jpg dscn5684
jpg, 85 KiB, 200x150
dscn5687.jpg dscn5687
jpg, 84 KiB, 200x150
dscn5688.jpg dscn5688
jpg, 84 KiB, 200x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo