Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
ul. Bułgarska 19
60-320 Poznań
52.39917 16.86232
WYDARZENIE
2017-6-3
T17:00
25.05.2017Noc Bibliotek
[awatar]
Poznań PBP

Zapraszamy na Noc Bibliotek, podczas której odbędzie się niezwykłe spotkanie z Panią Julią Kończak pt.: A jak Antarktyka. A jak Argentyna_. Będzie to opowieść o tym, dlaczego niedźwiedzie polarne nie jedzą pingwinów, co ma kryl do słonia, a także o niebieskim lodzie, tęczowych górach i skalnych rzeźbach.
Wystąpieniu towarzyszyć będą:
- Znalezione w książkach (gra typu Escape Room),
- gry edukacyjne o tematyce podróżniczej,
- zwiedzanie zakamarków biblioteki,
- wieczorno-nocne wypożyczenia
- wystawa publikacji albumowych,
- słodki poczęstunek

plakat_pomn.1.jpg jk_zdjecie.jpg


plakat_pomn.1.jpg plakat_pomn.1
jpg, 17 KiB, 150x211
jk_zdjecie.jpg jk_zdjecie
jpg, 18 KiB, 150x211
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo