17.05.2017Ogólnopolski Tydzień Bibliotek - relacja

Za nami XIV edycja Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek. W Bibliotece się działo...

Dla najmłodszych uczestników odbyły się zajęcia czytelnicze z wykorzystaniem teatru Kamishibai.
Straż Miejska Miasta Poznania zrealizowała zajęcia Z biblioteką ekologicznie, podczas których promowała wśród dzieci postawy ekologiczne. Gościem specjalnym zajęć był inspektor Wartuś – maskotka Straży Miejskiej.
Najmłodsi goście mieli również możliwość zwiedzania zakamarków Biblioteki, co wywołało wiele pozytywnych emocji.
Tematem zajęć prowadzonych przez funk­cjon­ariu­szki­ Straży Miejskiej dla młodzieży niep­ełno­spra­wnej­ było omówienie zasady ograniczonego zaufania w kontakcie z osobą nieznajomą.
Podczas wtorkowego seminarium prof. Barbara Harwas-Napierała oraz dr hab. Lucyna Bakiera omówiły rolę wzorów osobowych w rozwoju człowieka na wszystkich etapach jego życia__.
Pani Małgorzata Swędrowska w trakcie warsztatów Książki pachnące wrażeniami zapoznała nauczycieli z poszczególnymi etapami czytania wrażeniowego.
Włączając się w akcję Zaczytani.org, młodzież z Zespołu Szkół Specjalnych oraz uczniowie z II klasy SP przygotowali piękne laurki, które zostaną przekazane chorym dzieciom ze szpitali.
Więcej informacji: pbp.poznan.pl

001.jpg 008.jpg 011.jpg 013.jpg


001.jpg 001
jpg, 21 KiB, 150x200
008.jpg 008
jpg, 20 KiB, 199x150
011.jpg 011
jpg, 92 KiB, 200x150
013.jpg 013
jpg, 15 KiB, 150x198
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo