04.05.2017O książkach na blogu "Zabawy z Archimedesem"

Na blogu "Zabawy z Archimedesem" można przeczytać szereg recenzji książek dla dzieci i młodzieży oraz relacji z wydarzeń czytelniczych:

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/matematyka-jest-piekna/pan-kartezjusz-gra-w-statki/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/detektyw-lodyga/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/tajemnicamroku/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/sto-wierszykow/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/klucz-blackthorna/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/angielski/jezyk-angielski-dla-dzieci/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/przeczytam-z-dzieckiem-50-lub-wiecej-ksiazek-w-2017-roku/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/za-niebieskimi-drzwiami/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/koty/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/czarownice/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-4/miedzynarodowe-targi-ksiazki-w-krakowie/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-4/muzeum-tajemnic/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-4/narodowe-czytanie-quo-vadis/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-4/czytelnik-roku/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-4/wystawa-butenko-pinxit/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-4/litewskie-ilustracje-do-ksiazek-dla-dzieci/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-4/duszki-stworki-potworki/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-4/gimnastyka-dla-jezyka/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-3-edycja/praprabajki-czyli-archeologia-dla-malych-dzieci/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-3-edycja/zwierzeta-swiata/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-3-edycja/jagiello-pod-prysznicem/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-3-edycja/czarownica-wymiata/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-3-edycja/kura-adela/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-2/emeryk-i-jego-pieniadze/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-2/dlaczego-jan-matejko-wielkim-malarzem-byl/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-2/nazywam-sie-mozart-wolfgang-amadeusz-mozart/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka-2/naukowe-sledztwo-sekretna-formula/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka/pus/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka/przygoda-piata/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka/przygoda-czwarta/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka/przygoda-trzecia-byc-bracia-wright/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka/przygoda-druga-geometria-najmlodszych/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/przygody-z-ksiazka/przygoda-pierwsza-detektyw-przyrody-swiat-roslin/

www.zaba­wyza­rchi­mede­sem.pl/ksiazki/rewolucje-w-edukacji-czyli-spanie-w-szafie-na-stojaco/

Serdecznie Zapraszamy!

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Maripoza
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo