27.02.2017Seminarium - relacja

W ramach współpracy Biblioteki z Wydawnictwem Naukowym UAM 23 lutego odbyło się pierwsze, w bieżącym semestrze, seminarium połączone z promocją książki Dawne zabawki dziecięce.
Prof. Dorota Żołądź-Strzelczyk oraz dr Katarzyna Kabacińska-Łuczak przybliżyły uczestnikom historię zabawki począwszy od XVI wieku. Przedstawiły kilka definicji zabawki, ich funkcje. Mówiły o biografii zabawki, o tym jak dostaje drugie życie, stając się głównie obiektem kolekcjonerskim. Znaczą część spotkania poświęciły domkom dla lalek. Opowiadały o tym, jak wyglądały, ile trzeba było lat pracy rzemieślników na ich wykonanie, jak wysoki stopień szczegółowości uwzględniano, jakie pełniły funkcje, co ciekawe - rzadko służyły zabawie. Uczestnicy mieli okazję zadać wiele pytań Autorkom, a także zdobyć autograf.

Prelegentkom dziękujemy za wystąpienia.
Dziękujemy również wszystkim uczestnikom za udział i zapraszamy na kolejne seminaria.

001_0.jpg 002.jpg 003.jpg 007.jpg


001_0.jpg 001_0
jpg, 75 KiB, 200x150
002.jpg 002
jpg, 76 KiB, 200x150
003.jpg 003
jpg, 78 KiB, 200x150
007.jpg 007
jpg, 88 KiB, 198x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo