13.12.2016„Bezpieczny Czytelnik” : Jesienne spotkania ze Strażą Miejską

W naszej Bibliotece we współpracy ze Strażą Miejską Miasta Poznania odbyły się kolejne zajęcia w ramach projektu „Bezpieczny Czytelnik”.

Gościli u nas uczniowie poznańskich i podpoznańskich szkół.
Tematem spotkań było omówienie bezpiecznej drogi do szkoły i do domu. Uczniowie wysłuchali opowiadania ,,Przygoda na ulicy” autorstwa Iwony Salach i rozmawiali na temat właściwego zachowania na drodze.
Panie funk­cjon­ariu­szki­ ze Straży Miejskiej przedstawiły uczniom wybrane zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Omówiły zasady poruszania się po drodze, przechodzenia przez jezdnię z sygnalizacją świetlną jak i bez niej. Przypomniały podstawowe znaki drogowe oraz znaczenie sygnalizacji świetlnej.
Mówiły także o zachowaniu właściwych postaw przez dzieci w spotkaniu na ulicy z nieznanymi osobami. Zajęcia zostały urozmaicone interaktywnymi krzyżówkami i quizami tematycznymi oraz filmami. Każdy uczestnik otrzymał w prezencie elementy odblaskowe.

Po zakończonym spotkaniu uczniowie mieli możliwość zwiedzenia pomieszczeń wypożyczalni, czytelni oraz magazynów bibliotecznych.

20161006_084838.jpg 20161011_105940.jpg 20161115_090102.jpg


20161006_084838.jpg 20161006_084838
jpg, 23 KiB, 266x150
20161011_105940.jpg 20161011_105940
jpg, 23 KiB, 266x150
20161115_090102.jpg 20161115_090102
jpg, 20 KiB, 266x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo