22.11.2016Sesja szkoleniowa - relacja

Sesja szkoleniowa dla dyrektorów placówek oświatowych i nauczycieli podczas 20. Poznańskich Dni Książki – nie tylko naukowej odbyła się dzięki współpracy naszej Biblioteki z Wydawnictwem Naukowym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w ramach projektu Nowoczesna szkoła – lepsze zarządzanie dla lepszej edukacji.

Podczas wykładu Nauczyciel – zadania, kompetencje, budowanie własnego autorytetu dr Mirosław Radoła zwrócił uwagę jak ważne są kompetencje osobowościowe współczesnego nauczyciela. Wysunął tezę, że w pracy nauczyciela decydujące znaczenie mają jego przekonania i postawy. Jego sukces dydaktyczny i wychowawczy oparty jest na autorytecie, który musi wypracować indywidualnymi metodami.
Kolejny wykład Dyrektor szkoły – administrator, menadżer, przywódca. Między szkolną codziennością a polityką oświatową wygłosiła dr Małgorzata Rosalska. Prelegentka mówiła o przywództwie w edukacji i przywództwie edukacyjnym, wyjaśniła pojęcie empowermentu. Omówiła jakie oczekiwania wobec dyrektorów formułują sami dyrektorzy, organ prowadzący i nauczyciele. Zwróciła uwagę na ryzyko menedżeryzmu jakie zagraża dyrektorom. Przedstawiła wyniki własnych badań nt.: kompetencji dyrektorów szkół w oczekiwaniach organu prowadzącego, nauczycieli, uczniów, nadzoru pedagogicznego i samorządu lokalnego.

Prelegentom dziękujemy za wystąpienia.
Dziękujemy również wszystkim zainteresowanym za obecność i zapraszamy na kolejne spotkania.

005.jpg 004.jpg 002.jpg 001.jpg


005.jpg 005
jpg, 73 KiB, 200x150
004.jpg 004
jpg, 79 KiB, 200x150
002.jpg 002
jpg, 80 KiB, 200x150
001.jpg 001
jpg, 76 KiB, 200x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo