02.09.2013Nowy rok szkolny czas zacząć!

Witamy wszystkich zain­tere­sowa­nych­ w nowym roku szkolnym życząc zarazem, by obfitował on w wiele sukcesów :)😊

witaj szkoło.jpg

Przypominamy, że Ministerstwo Edukacji Narodowej wytyczyło nowe kierunki polityki oświatowej na rok szkolny 2013/2014:
1. Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego
2. Podniesienie jakości kształcenia w szkołach pona­dgim­nazj­alny­ch
3. Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów
4. Kształcenie uczniów niep­ełno­spra­wnyc­h w szkołach ogól­nodo­stęp­nych­.


witaj szkoło.jpg witaj szkoło
jpg, 20 KiB, 280x180
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo