11.10.2016SPOTKANIE AUTORSKIE

Dnia 10 października 2016 r. o godz. 9:00 w Bibliotece Publicznej Gminy Kiszkowo odbyło się spotkanie z Janem Hyjkiem, autorem powieści „Nie oglądaj się wstecz”, „Koła czasu”, „Sporna śliwka” oraz tomu piosenek „Zbudzone milczenia”. Na spotkanie przybyły 3 klasy Gimnazjum im. Polskich Noblistów w Kiszkowie wraz z opiekunami. Autor w niezwykle bezpośredni i ciekawy sposób, bazując na swoim doświadczeniu, przekazał uczniom informacje na temat zagrożeń współczesnego świata oraz udzielił prostych rad jak się przed nimi bronić, co robić, aby żyć lepiej, pełniej, jak być po prostu dobrym i szczęśliwym człowiekiem.
Młodzież chętnie go słuchała i nagradzała brawami.
DSCF6920.jpg


DSCF6947.jpg DSCF6947
jpg, 1.8 MiB, 3072x2048
DSCF6920.jpg DSCF6920
jpg, 1.5 MiB, 3072x2048
DSCF6912.jpg DSCF6912
jpg, 1.6 MiB, 3072x2048
DSCF6926.jpg DSCF6926
jpg, 1.7 MiB, 3072x2048
DSCF6930.jpg DSCF6930
jpg, 1.6 MiB, 3072x2048
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Kiszkowo BPG
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo