30.09.2016Wykład - relacja

29 września odbyło się pierwsze w tym roku szkolnym spotkanie autorskie. W Bibliotece zagościł dr Łukasz P. Ratajczak promując swoją książkę Ojcostwo w doświadczeniach niepełnoletnich chłopców. Autor wygłosił wykład „(...) a ja nie chciałem być jeszcze ojcem" - o rodzicielskich doświadczeniach w biograficznych narracjach niepełnoletnich chłopców, podczas którego omówił problematykę rodzicielstwa niepełnoletnich chłopców, jak również przedstawił ich doświadczenia związane z bardzo wczesnym podjęciem i pełnieniem roli ojca. Zanalizował przeprowadzone badania, między innymi: zachowania chłopców w momencie uzyskania informacji o ciąży partnerki, ich reakcje na pierwszy kontakt z urodzonym dzieckiem, źródła i stopień otrzymanego wsparcia. Pokreślił jak nastoletnie ojcostwo jest niekorzystne dla samych ojców, partnerek i dzieci.

Dziękujemy wszystkim zainteresowanym za obecność i zapraszamy na kolejne spotkania.

Bibliografia "Nastoletni ojcowie - książki, artykuły, dokumenty elektroniczne" dostępna na stronie: pbp.poznan.pl

dscn4931.jpg dscn4932.jpg dscn4933.jpg dscn4939.jpg


dscn4931.jpg dscn4931
jpg, 17 KiB, 150x200
dscn4932.jpg dscn4932
jpg, 17 KiB, 150x200
dscn4933.jpg dscn4933
jpg, 84 KiB, 200x150
dscn4939.jpg dscn4939
jpg, 79 KiB, 200x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo