29.09.2016Konkursy przedmiotowe organizowane przez Kuratorium Oświaty w Poznaniu – proponowana lista lektur

Zachęcamy do zapoznania się z wykazem literatury przygotowującej do udziału w konkursach przedmiotowych organizowanych przez Kuratorium Oświaty w Poznaniu dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów województwa wielkopolskiego w roku szkolnym 2016/2017. Lista zawiera sygnatury oraz odnośniki do katalogu Biblioteki: pbp.poznan.pl

dzwieki.jpg oskaripaniroza.jpg mort.jpg swiat-zofii.jpg sztuka.jpg


dzwieki.jpg dzwieki
jpg, 17 KiB, 150x176
oskaripaniroza.jpg oskaripaniroza
jpg, 16 KiB, 150x234
mort.jpg mort
jpg, 28 KiB, 150x210
swiat-zofii.jpg swiat-zofii
jpg, 18 KiB, 150x222
sztuka.jpg sztuka
jpg, 12 KiB, 150x212
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo