21.06.2016 W poszukiwaniu źródła - korzenie cywilizacji na Ziemi

„W poszukiwaniu źródła- korzenie cywilizacji na Ziemi”, to książka opisująca zaginione, zaawansowane cywilizacje istniejące w prehistorii. Opierając się o materiały naukowe i przekazy wizjonerskie autor odtworzył zapomnianą historię imperiów, które osiągnęły dominację na Ziemi w czasach preh­isto­rycz­nych­. Chodzi przede wszystkim o królestwo Atlantydy, Mu, neolityczną kulturę pochodzącą z terenów obecnej Turcji oraz cywilizację starożytnego Egiptu rozwijającą się na długo przed szacowanym przez naukowców okresem.

Temat Atlantydy rozpatrywany jest na podstawie badań geologicznych, które jednoznacznie potw­ierd­zają­cych­, że na Atlantyku istniał niegdyś ląd, gdzie było wystarczająco dużo miejsca ma rozwój ośrodka cywilizacyjnego. Co więcej, autor opisuje samą kulturę atlantydzką odwołując się do dialogów Platona- „Timajos” i „Krytias”- a także przekazów wizjonerskich E. Cayce’a i Michała Papierskiego. Co ciekawe, wiele z przesłań Amerykanina o Atlantydzie można potwierdzić w rzeczywistości, co zostało szeroko opisane w publikacji. Cayce opisał zaginioną Atlantydę, jako niezwykle rozwiniętą kulturę przekraczającą możliwościami tech­nolo­gicz­nymi­ naszą dzisiejszą cywilizację. Rzeczą niemożliwą jest, by człowiek żyjący w pierwszej połowie XX wieku był w stanie dokonać tak skrupulatnego opisu kultury, której postęp był zupełnie sprzeczny z ówcześnie panującym światopoglądem. Drugim ośrodkiem kulturowym- cywilizacja Mu, położona na Oceanie Spokojnym- scha­rakt­eryz­owan­a została na podstawie licznych materialnych pozostałościach po znacznie bardziej rozwiniętej kulturze, niż tubylcy z wysp Pacyfiku, w postaci budowli, monumentów, systemów liczbowych i pisma. Autor oparł się także o pracę angielskiego badacza Jamesa Churchworda, który odczytał tablice zawierające historię Mu. Dodatkowo w publikacji bardzo wyczerpująco opisany został kompleks Gunung Padang z Indonezji. Oprócz zaginionych cywilizacji w książce przeczytać można o starożytnym Egipcie i cywilizacji istniejącej w prehistorii na terenach dzisiejszej Turcji. Wbrew powszechnie przyjętym teorią naukowym obie te kultury z powodzeniem rozwijały się w tym samym czasie ponad 12 000 lat temu. Jeżeli chodzi o kulturę wywodzącą się z obszaru zajmowanego obecnie przez Turcję autor skupił uwagę na kompleksie świątynnym Göbekli Tepe, natomiast w przypadku Egiptu zaprezentowane zostały badania naukowe, według których poszczególne budowle nie zostały zbudowane w czasach historycznych, ale znaczne wcześniej.
autorzy365.pl
tylkorelaks.pl

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Psychoskok
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo