03.06.2016Relacja z VII debaty historycznej

Już po raz siódmy pani Zofia Szabel-Zakrzewska, nauczyciel konsultant w Centrum Doskonalenia Nauczycieli wraz z nauczycielami historii z leszczyńskich szkół pona­dgim­nazj­alny­ch przygotowała Spotkanie z Historią, które odbyło się 1.06.2016 roku. Tym razem tematem debaty była rola Leszna jako miasta wojewódzkiego w rozwoju regionu w latach 1975-1998.

W spotkaniu uczestniczyli uczniowie I, II, i III Liceum Ogól­noks­ztał­cące­go oraz Zespołu Szkół Ekonomicznych. Przed debatą na temat województwa leszczyńskiego swoimi refleksjami podzielili się: p. Barbara Ratajewska z Państwowego Archiwum w Lesznie, p. Janina Małgorzata Halec oraz p. Robert Czub, dyrektor Muzeum w Gostyniu.

Debacie towarzyszyła wystawa o województwie leszczyński w okresie Polski Ludowej przygotowana przez nauczycieli bibliotekarzy z Centrum Doskonalenia Nauczycieli - Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Lesznie. Uczniowie brali także udział w konkursie, którego pytania związane były z materiałami zapr­ezen­towa­nymi­ na wystawie.


5.jpg 5
jpg, 2.4 MiB, 2816x2112
4.jpg 4
jpg, 2.8 MiB, 2816x2112
7.jpg 7
jpg, 2.2 MiB, 2816x2112
8.jpg 8
jpg, 2.8 MiB, 2816x2112
9.jpg 9
jpg, 2.6 MiB, 2816x2112
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo