12.05.2016Bajkoterapia w rawickiej Filii

W kwietniu Filię PBP w Rawiczu odwiedzili uczniowie Szkoły Podstawowej w Sowach. Gościliśmy dwie klasy II na zajęciach
z bajkoterapii poświęconych przyjaźni. Dzieci wysłuchały bajkę, a następnie odpowiadały na pytania przybliżające wartość przyjaźni, odwołujące się do ich doświadczeń. Zajęcia uzupełniły gry i zabawy, utworzenie pajęczyny przyjaźni oraz wykonanie prezentu dla przyjaciela-zabawki zrobionej techniką origami.


Bajkoterapia 1.jpg Bajkoterapia 1
jpg, 2.0 MiB, 2304x1728
Bajkoterapia.jpg Bajkoterapia
jpg, 3.9 MiB, 2816x2112
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo