01.06.2013Biblioteka w przestrzeni edukacyjnej. Bibliotekarz 2.0 – nowoczesność na bazie tradycji

To właśnie tematyka tej konferencji przyciągnęła nas do Krakowa.
Wydarzenie zostało zrelacjonowane w dwóch częsciach przez Lustro.

A dodatkowo na konferencji pojawiły się nasze sówki :)😊 Galerię zdjęć można zobaczyć na oficjalnym Fanpage portalu w.bibliotece.pl

Część I www.lust­robi­blio­teki­.pl
O tym, jaki powinien być Bibliotekarz 2.0, jak stosować serwisy społecznościowe do komunikacji z użytkownikiem oraz o tym, jak poszerzyć ofertę biblioteczną w nowoczesny i kreatywny sposób dyskutowano podczas II Międzynarodowej Konferencji „Biblioteka w przestrzeni edukacyjnej”.

Część II www.lust­robi­blio­teki­.pl
Zawód Bibliotekarza 2.0, ważność surowych danych, biblioteki mobilne, oczekiwania w stosunku do bibliotek akademickich oraz „pokolenie Google” wobec bibliotek i bibliotekarzy - to główne tematy poruszane podczas obrad drugiego dnia konferencji „Biblioteka w przestrzeni edukacyjnej. Bibliotekarz 2.0 – nowoczesność na bazie tradycji”.

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
LustroBiblioteki
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo