08.04.2016Konkurs z okazji jubileuszu 1050-lecia chrztu Polski

Zapraszamy wszystkich nauczycieli i uczniów miasta Poznania oraz powiatu poznańskiego do włączenia się w obchody Jubileuszu chrztu Polski. Z tej okazji Biblioteka przygotowała zadania dla każdego etapu edukacyjnego: krzyżówkę dla szkół podstawowych, quiz dla szkół gimnazjalnych oraz konkurs filmowy dla szkół pona­dgim­nazj­alny­ch.

Na rozwiązania zadań i prace konkursowe czekamy do 4.05.2016 r. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody, których uroczyste wręczenie nastąpi 11.05.2016 r.
O wygranej Laureaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
Prosimy o zapoznanie się z zadaniami konkursowymi:

Szkoła podstawowa www.pbp.poznan.pl

Gimnazjum www.pbp.poznan.pl

Szkoła pona­dgim­nazj­alna­ www.pbp.poznan.pl

matejko_christianization_of_poland.jpg


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo