12.05.2013Wystawa Wędrująca Biblioteka

Prezentowana w Bibliotece MOCAK-u wystawa Wędrująca Biblioteka opowiada o rozmaitych spotkaniach z książką w filmie, sztuce i osobistych doświadczeniach czytelników. W czasie trwania wystawy można zobaczyć losy książki jako przedmiotu, jej obiegu oraz współczesne modele jej funkcjonowania. Hitem wydarzenia była prezentacja Elek­tobi­blio­teki­ oraz książka artystyczna Zbigniewa Makowskiego.

O wystawie: www.lust­robi­blio­teki­.pl

O Bibliotece: www.lust­robi­blio­teki­.pl

DSC03903.jpg


DSC03903.jpg DSC03903
jpg, 30 KiB, 320x240
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
LustroBiblioteki
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo