Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
ul. Bułgarska 19
60-320 Poznań
52.39917 16.86232
WYDARZENIE
2016-3-3
T16:00
23.02.2016Badanie naukowe w obszarze socjoterapii – luki i wyzwania
[awatar]
Poznań PBP

Biblioteka oraz Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zapraszają na spotkanie autorskie z dr Barbarą Jankowiak oraz dr Emilią Soroko promujące książkę Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej, połączone z wykładem Badanie naukowe w obszarze socjoterapii – luki i wyzwania. Autorki omówią m. in. pojęcie socjoterapii czy kierunki dalszego rozwoju badań socjoterapii. Spotkanie skierowane do nauczycieli, pedagogów, psychologów i wychowawców.
Zapraszamy 3 marca 2016 r. o godz. 16:00 do Czytelni Publicznej Biblioteki Pedagogicznej, przy ul. Bułgarskiej 19.
Liczba miejsc ograniczona. Zapisy za pośrednictwem formularza trwają do 1 marca lub do wyczerpania miejsc.

Zapisy: docs.google.com

plakat.jpg


plakat.jpg plakat
jpg, 15 KiB, 150x212
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo