03.02.2016Erekcja wzrostu

W humorystyczny sposób przedstawione absurdy polskiego sytemu edukacji, ściśle związane ze światopoglądowymi i moralnymi przemianami. W groteskowej konwencji ukazana postawa lokalnej społeczności wobec procesów demokratyzacji, ale przede wszystkim ludzkie typy, które nadają zdarzeniom niepowtarzalnego kolorytu.
Powieść bawi (czasami znawców przedmiotu, czyli szkolnej rzeczywistości, do łez), ale też prowokuje do refleksji, zweryfikowania poglądów i uważnego rozglądania się wokół.
Nowa, dynamiczna dyrektor - magister Krystyna Flądra, po powrocie z wakacji w Świnoujściu, pełna zapału, przystępuje do podnoszenia jakości edukacji w Zespole Szkół w Gaciach Halnych. Ambicje nie pozwalają jej spocząć na laurach i zastanawia się, co jeszcze mogłaby zrobić, aby zadowolić organy sprawujące nadzór pedagogiczny. Planuje więc pogłębić współpracę z lokalną społecznością, a w szczególności z sołtysem Waldemarem Piekiełko, który jest rozdarty pomiędzy chorymi ambicjami matki, Adeli Piekiełko, i potrzebami dyrektor Krystyny Flądry.
autorzy365.pl


Erekcja wzrostu.jpg Erekcja wzrostu
jpg, 148 KiB, 560x800
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Psychoskok
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo