22.12.2015 Robaczki z naszej paczki

„Robaczki z naszej paczki” to zbiór historyjek, które w humorystyczny sposób przybliżą dzieciom tajemniczy świat owadów i zwierząt, które można spotkać na łące, w ogrodzie czy w lesie. Opisują one codzienne życie zwierząt i ich nietypowe problemy – a są one niemałe! „Robaczki z naszej paczki” pomogą również w znalezieniu odpowiedzi na pytania, skąd się biorą piękne motyle, które zwierzęta są pracowite, a które powolne i uważane za leniwe, które plotkują, które są uciążliwe dla człowieka, a które pożyteczne dla natury. Lekka, rymowana forma wierszyków sprawia, że są one przystępne nawet dla najmłodszych milusińskich. „Robaczki z naszej paczki” rozwieją wszelkie wątpliwości i wprowadzą malucha w zagadkowy świat zwierząt, dzięki którym jest on tak piękny i różnorodny!

Mucha
Mucha wielkim jest łasuchem,
ciągle lata z pustym brzuchem.
Nie ma chwili do stracenia,
gdy jest coś do przekąszenia.
Tu coś przełknie, tam skosztuje,
spieszy się lub delektuje.
I choć mikrus to skrzydlaty,
ciągle wpada w tarapaty,
bo nikomu nie wypada,
trzymać w domu darmozjada.
Choć legenda o tym milczy,
to apetyt ma wprost wilczy.
I nikomu nie odmawia,
kiedy obiad ktoś jej stawia.
Bo zbyt duży to wysiłek,
żeby nie wpaść na posiłek.
Mucha nigdy nie grymasi,
gdy jedzonko ktoś pitrasi,
Wleci wprost, nie mówiąc: Cześć!
Byle tylko mogła zjeść.


373be85d620b_large.jpg 373be85d620b_large
jpg, 16 KiB, 230x325
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Psychoskok
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo