04.12.2015Spotkanie autorskie - relacja

3 grudnia Biblioteka we współpracy z Wydawnictwem Naukowym UAM zorganizowała spotkanie z autorami książki Świat małego dziecka, które cieszyło się dużym zain­tere­sowa­niem­.

Prof. dr hab. Kinga Kuszak mówiła na temat rozwoju mowy dzieci kilk­umie­sięc­znyc­h - o fazach głużenia, gaworzenia, rozumienia mowy. Podkreśliła, jak ważny i niezbędny jest każdy z tych etapów do dalszego rozwoju mowy. Zwróciła także uwagę na zaburzenia rozwoju mowy w okresie dzieciństwa. Wskazała, jak ważna jest rola rodzica, który powinien czujnie obserwować i wspierać dziecko.

W drugiej części dr Michał Klichowski zgłębił tematykę rozwoju zainteresowań u dzieci, rozróżnił ich profile na: stały jednotorowy i interferencyjny oraz płynny jednotorowy i interferencyjny. Podkreślił również znaczenie roli rodziców, także ich wieku, pedagogów, rówieśników, współczesnych mediów dla różnorodności i zmienności zainteresowań.
swiat_malego_1.jpg swiat_2.jpg swiat_7.jpg


swiat_malego_1.jpg swiat_malego_1
jpg, 15 KiB, 200x150
swiat_2.jpg swiat_2
jpg, 18 KiB, 200x150
swiat_7.jpg swiat_7
jpg, 18 KiB, 199x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo