03.12.2015Gimnazjaliści w bibliotece...

W dniach 1,2.12. br. Publiczną Bibliotekę Pedagogiczną w Lesznie odwiedziły cztery klasy uczniów z Gimnazjum im. Sułkowskich w Rydzynie wraz z opiekunami. Celem wizyty były lekcje biblioteczne, które składały się z dwóch części:

Część pierwsza to:
Poznanie zasad funkcjonowania biblioteki pedagogicznej. W trakcie spotkania omówione zostały podstawowe zadania wszystkich działów biblioteki, rodzaje posiadanych zbiorów oraz zasady ich udostępniania. Uczniowie zapoznali się także z warsztatem informacyjnym naszej biblioteki oraz z pracą bibliotekarzy, zaznajomili z księgozbiorem i zgromadzoną prasą lokalną.
Część druga to:

Warsztaty komputerowe na temat: Zasoby Internetu w pracy samo­kszt­ałce­niow­ej ucznia.
Głównym zadaniem prze­prow­adzo­nych­ zajęć było wykształcenie praktycznej umiejętności wyszukiwania informacji w komputerowych bazach danych.


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo