09.11.2015Relacja z konferencji

6 listopada w ramach 19. Poznańskich Dni Książki nie tylko naukowej odbyło się spotkanie dla nauczycieli pt: "Wspieranie rozwoju dziecka".
W pierwszej części Pani Karolina Appelt wygłosiła wykład Edukacja ku samodzielności: czego potrzebują dzieci, by efektywnie radzić sobie w szkole? Zwróciła uwagę na znaczenie kształtowania efektywnych postaw życiowych w szkole i w życiu poprzez edukację. Określiła poziom gotowości dziecka jako efekt wzajemnego dopasowania między wymaganiami szkoły a jego możliwościami. Omówiła cztery kroki milowe dziecka w wieku przedszkolnym. Odpowiedziała na pytania jakie działania rodziców i nauczycieli pomagają wspierać rozwój dziecka oraz czym jest samodzielność dziecka (podała cechy samodzielności oraz najważniejsze zagrożenia dla samodzielności dziecka). Ukazała rolę zabawy w rozwoju dziecka.
W drugiej części Pani Urszula Zielińska przestawiła innowacyjny program wychowania przedszkolnego Tablit oraz przeprowadziła warsztaty z wykorzystania metody modelowania dialogów „Questioning the Author” QtA . Do głównych celów programu wychowania przedszkolnego Tablit należy m.in. umożliwienie dzieciom poznawania świata przez działanie, doświadczanie, odkrywanie, przeżywanie i dyskutowanie, zaciekawienie światem przyrody i nauki.

3.jpg 6.jpg 7.jpg


3.jpg 3
jpg, 16 KiB, 200x150
6.jpg 6
jpg, 15 KiB, 200x150
7.jpg 7
jpg, 14 KiB, 200x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo