21.10.2015Relacja z konferencji

20 października 2015 r. odbyła się konferencja skierowana do nauczycieli bibliotekarzy i nauczycieli polonistów: Jak zachęcać do czytania.

Problem z perspektywy nauczyciela, bibliotekarza i rodzica przedstawiła Pani prof. Beata Gromadzka. W swym wykładzie odniosła się do podstawy programowej dotyczącej czytania. Porównała ją z innymi krajami europejskimi. Wykazała, że atrakcyjność czytania przez dzieci i młodzież musi być powiązana z przyjemnością. Pani Profesor podała kilka praktycznych przykładów organizacji procesu dydaktycznego, skłaniających uczniów do sięgnięcia po książkę.

Następnie odbyła się promocja książki autorstwa prof. Antoniego Smuszkiewicza pt. Literatura dla dzieci. Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych. Prelegent w swoim wystąpieniu zachęcał nie tylko do zwrócenia uwagi na rolę literatury w procesie dydaktycznym lecz również potrzebę uwrażliwienia najmłodszych na jej piękno.

W ostatniej części zapoznano uczestników spotkania z ofertą wspomagania nauczycieli bibliotekarzy przez Publiczną Bibliotekę Pedagogiczną w Poznaniu.

konf1.jpg konf2.jpg konf3.jpg konf4.jpg


konf1.jpg konf1
jpg, 17 KiB, 199x150
konf2.jpg konf2
jpg, 14 KiB, 199x150
konf3.jpg konf3
jpg, 13 KiB, 200x150
konf4.jpg konf4
jpg, 17 KiB, 199x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo