Rodzaj wydarzenia

edukacyjne

Lokalizacja

Collegium Maius, ul. Fredry 10
WYDARZENIE
2015-10-20
T15:30
12.10.2015Jak zachęcać do czytania
[awatar]
Poznań PBP

Biblioteka oraz Wydawnictwo Naukowe UAM zapraszają na konferencję Jak zachęcać do czytania, która odbędzie się 20 października w Collegium Maius w Salonie Mickiewicza, ul. Fredry 10 (IV piętro). Konferencja jest skierowana do nauczycieli bibliotekarzy, polonistów oraz innych zain­tere­sowa­nych­.

Program:
15:30-16:15Jak zachęcić do czytania. Perspektywa nauczyciela, bibliotekarza, rodzica – wykład prof. Beaty Gromadzkiej
16:15-17:30 – promocja książki autorstwa prof. Antoniego Smuszkiewicza pt. Literatura dla dzieci. Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych połączona z dyskusją nt. Aktualnych problemów czytelnictwa
17:30-18:00 - oferta wspomagania dla nauczycieli - prezentacja pracowników Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Poznaniu

Zapisy: docs.google.com

konferencja_20_paz.jpg


konferencja_20_paz.jpg konferencja_20_paz
jpg, 15 KiB, 150x212
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo