27.06.2025Letnie godziny otwarcia

Ostatnia przedwakacyjna biblioteczna sobota w Wypożyczalni Głównej: 21 VI 2025 r. W sobotę 28 VI nieczynne. W soboty zapraszamy po wakacjach.
W dniach 1 lipca – 31 sierpnia 2025 r. Wypożyczalnia Główna czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:30-18:00. W soboty nieczynna.

W dniach 30 czerwca - 31 sierpnia 2025 r. Filia dla Dzieci czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00.
Zamówione książki można odbierać w Wypożyczalni Głównej do godz. 18:00.

Więcej informacji:
Klik: bibl­iote­kaol­esno­.pl
Klik: bibl­iote­kaol­esno­.pl

obrazek

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo