03.02.2025Konkurs "Ludzie Kresów: opowieści nieznane"

Muzeum Ziem Wschodnich Dawnej Rzec­zypo­spol­itej­ zaprasza uczniów szkół podstawowych i pona­dpod­staw­owyc­h do udziału w IV edycji ogólnopolskiego konkursu „Ludzie Kresów: opowieści nieznane”.

Zadaniem Uczestników jest poznanie losów osób pochodzących z Kresów wśród członków rodziny, sąsiadów, znajomych lub zainspirowanie się wybraną historią mówioną dostępną na portalu ziemiewschodnie.pl oraz kanale YouTube Muzeum Ziem Wschodnich Dawnej Rzec­zypo­spol­itej­ (cykl „Z Kresów ocalone: Historia Mówiona”), a następnie przedstawienie ich w formie pracy plastycznej lub cyfrowej pracy wizualnej.
Kategorie wiekowe: klasy 1–3, klasy 4–8, szkoły ponadpodstawowe
Formy prac: praca plastyczna (np. album, komiks, rysunek, obraz) lub cyfrowa praca wizualna (np. reportaż, animacja, wywiad, film)
Nagrody: tablety, słuchawki bezprzewodowe, materiały plastyczne i edukacyjne
Termin nadsyłania prac: 31.03.2025 r.
Informacje:zamek-lublin.pl
Kontakt:ludziekresow@mnwl.pl, m.rusek@mnwl.pl
Regulamin:Regulamin konkursu i karta zgło­szen­ia_L­udzi­e Kresów opowieści nieznane.pdf
Plakat konkursowy_Ludzie Kresów.jpg


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Piła PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo