Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile
ul. Bydgoska 21
64-920 Piła
53.15277 16.74749
WYDARZENIE
2025-2-12
T16:00
30.01.2025Klub Nauczyciela Bibliotekarza
[awatar]
Piła PBP

Serdecznie zapraszamy na szkolenie " Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży" w ramach Klubu Nauczyciela Bibliotekarza.
Prelegentkami będą panie z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pile:
Natalia Krusińska - psycholog kliniczny dzieci i młodzieży oraz Kamila Pytlarz-Kaczmarek - terapeuta pedagogiczny, olig­ofre­nope­dago­g, realizator SDRiW.
Zapraszamy wszystkich zain­tere­sowa­nych­: nauczycieli, rodziców (nie tylko bibliotekarzy!), dnia 12.02.2025 r. o godz. 16.00 w budynku CDN w Pile, przy ulicy Bydgoskiej 21, sala 122.
Prosimy o potwierdzenie udziału na adres e-mail: j.stemler@cdn.pila.pl
Dla chętnych wystawimy zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu (należy zgłosić w mailu).
12 lutego 2025 r.(1).jpg


12 lutego 2025 r.(1).jpg 12 lutego 2025 r.(1)
jpg, 113 KiB, 940x788
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Piła PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo