20.12.2024Konkurs „Historia i Kultura Żydów Polskich”

Serdecznie zapraszamy do udziału w Konkursie „Historia i Kultura Żydów Polskich” przeznaczonym dla uczniów szkół pona­dpod­staw­owyc­h.

Organizatorem konkursu jest Fundacja Shalom, a Głównym Partnerem Żydowski Instytut Historyczny im. Emanuela Ringelbluma. Patronat honorowy nad konkursem objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej. Patronami naukowymi są: Instytut Judaistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, Katedra Judaistyki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Historyczny Uniwersytetu Warszawskiego oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.
Szczegółowe informacje o konkursie można znaleźć na stronie shalom.org.pl


konkurs.png konkurs
png, 209 KiB, 1200x1675
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Gogolin GBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo