08.11.2024V edycja dyktanda z okazji Święta Odzyskania Niepodległości!

Zapraszamy na V edycję dyktanda z okazji Święta Odzyskania Niepodległości! Wydarzenie to zyskało już miano wielkiej ogólnopolskiej inicjatywy, która co roku angażuje tysiące osób chcących upamiętnić wyjątkowy dzień 11 listopada.
W tym roku czeka na Was jedno uniwersalne dyktando – przygotowane z okazji Święta Niepodległości, pełne elementów patriotycznych i motywów powiązanych ze Świętem Niepodległości. To doskonała możliwość, by przetestować swoje umiejętności ortograficzne i jednocześnie zanurzyć się w duchu naszej niepodległości.
Udział jest darmowy, a każdy uczestnik, który ukończy dyktando, będzie miał okazję wygenerowania dyplomu uczestnictwa – pamiątki z udziału w tak wyjątkowym wydarzeniu.
Dołącz do nas 11 listopada, aby w grupie z innymi uczestnikami wydarzenia z różnych zakątków Polski jednocześnie uczcić nasze narodowe dziedzictwo i kulturę.

Dalsze informacje, w tym godzina startu, znajdują się na stronie: dyktanda.pl
Nie przegap tej szansy! Czekamy na Ciebie – zapisz się już dziś i weź udział w tej wyjątkowej akcji!


Baner_tło FB.jpg Baner_tło FB
jpg, 136 KiB, 615x236
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Gogolin GBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo