10.10.2024Zapraszamy do udziału w ON-Limpiadzie - innowacyjnym konkursie wiedzy o lekturach!

Zapraszamy do udziału w ON-Limpiadzie - innowacyjnym konkursie wiedzy o lekturach!

Z radością informujemy o zainicjowaniu innowacyjnego konkursu wiedzy o lekturach szkolnych - ON-Limpiady. To wyjątkowe wydarzenie integruje tradycję szkolnych olimpiad z nowoczesnymi technologiami, umożliwiając uczniom i ich rodzicom sprawdzenie swojej wiedzy w formie online.
Najważniejsze informacje:
• Start konkursu: 14 października 2024 (Dzień Edukacji Narodowej)
• Dla kogo: uczniowie klas 1-3 SP, 4-6 SP, 7-8 SP, szkół średnich oraz rodzice
• Forma: testy online dostępne w aplikacji Zday
• Częstotliwość: nowe testy co dwa tygodnie
• Kategoria specjalna: "Rodzina" - wspólny udział dzieci i rodziców
Lektury w pierwszym tygodniu konkursu:
Klasy 1-3:
• "Dzieci z Bullerbyn" - serdeczna opowieść o perypetiach szwedzkich dzieci, przedstawiająca wartość przyjaźni i radości życia.
• "O psie, który jeździł koleją" - wzruszająca historia o wierności i przyjaźni między człowiekiem a zwierzęciem.
Klasy 4-6:
• "Akademia Pana Kleksa" - magiczna podróż do świata wyobraźni, gdzie niemożliwe staje się możliwe.
• "Chłopcy z Placu Broni" - wzruszająca opowieść o przyjaźni, odwadze i poświęceniu młodych chłopców.
Klasy 7-8:
• "Kamienie na szaniec" - prawdziwa historia młodych bohaterów Szarych Szeregów podczas II wojny światowej.
• "Balladyna" - tragiczna opowieść o żądzy władzy i jej tragicznych konsekwencjach.
Szkoła średnia:
• "Antygona" - uniwersalny dramat o konflikcie między prawem ludzkim a boskim.
• "Lalka" - panoramiczny obraz XIX-wiecznego społeczeństwa i studium miłości niemożliwej.
Aby wspomóc przygotowania do konkursu, na naszej stronie internetowej opublikowaliśmy materiały pomocnicze dotyczące lektur. Namawiamy uczestników do odwiedzenia naszej strony i zapoznania się z informacjami o książkach przed przystąpieniem do testów.
ON-Limpiada to nie tylko konkurs, ale przede wszystkim doskonała rozrywka i możliwość pogłębienia wiedzy o literaturze. Na zwycięzców czekają wartościowe nagrody w każdej kategorii wiekowej.

Więcej informacji o konkursie pod adresem: dyktanda.pl
Wspólnie kreujmy nową jakość w edukacji, łącząc tradycyjne wartości z nowoczesnymi rozwiązaniami!

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Gogolin GBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo