08.10.2024Spotkanie z Izabellą Frączyk

Dnia 7 października w GBP odbyło się spotkanie autorskie z Izabellą Frączyk w ramach DKK w Choruli. Autorka z uśmiechem opowiadała o swojej drodze do pisania, jak przygotowując kolejne książki wciela się np. w pracownika wypożyczalni sprzętu narciarskiego. Pisze bez żadnego planu, przygody bohaterów to sytuacje z życia wzięte. Wyobraża sobie postaci swoich książek, „zaprzyjaźnia się” z nimi, sama wymyśla tło akcji. Książki Pani Izabelli są chętnie czytane nie tylko przez kobiety. Prywatnie, zafascynowana motoryzacją i ogrodnictwem kociara. Uwielbia narty, snowboard i quady. Od niedawna mieszka na wsi, gdzie wraz z mężem zajmuje się pszczelarstwem oraz działalnością wydawniczą. (bookend.pl).

Izabella Frączyk pochodzi z Krakowa. Jestem absolwentką Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz Wyższej Szkoły Handlu i Finansów Międ­zyna­rodo­wych­ w Warszawie. Przez lata poświęcone pracy zawodowej zajmowała się zarządzaniem i organizacją działów sprzedaży w krajowych i międ­zyna­rodo­wych­ korporacjach, by finalnie zostać samodzielnym doradcą w zakresie tworzenia i wdrażania systemów naprawczych dla małych i średnich firm. Pisarstwem zajmuje się od 2009 roku. Autorka kilkudziesięciu poczytnych powieści obyczajowych, między innymi serii „Stajnia w Pieńkach”, „Kobiety z odzysku”, „Śnieżna Grań” oraz „Wszystko nie tak!”. Współautorka bestsellerowego cyklu „Kaprys milionera”.
Spotkanie finansowane przez Instytut Książki i NPRCz 2.0 w ramach Dyskusyjne Kluby Książki
przy współpracy z Wojewódzka Biblioteka Publiczna Opole
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
www.izafraczyk.pl
www.biblioteka-gogolin.pl

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Gogolin GBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo