04.10.2024Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego (6 października)

Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego to choroba spowodowana niep­rawi­dłow­ości­ami w rozwoju mózgu lub uszkodzeniem tych części, które są odpowiedzialne za koordynację wzrokowo-ruchową, równowagę i postawę. Szacuje się, że choroba ta dotyka 2 na 1000 urodzonych dzieci. Zachęcamy do dołączenia do ogólnopolskiej Kampanii Społecznej #17milionów dedykowanej osobom cierpiącym na mózgowe porażenie dziecięce.
Fundacja Kolorowy Świat na co dzień zajmuje się specjalistyczną opieką dzieci z MPD. Od 2015 roku, corocznie w październiku realizuje Ogólnopolską Kampanię Społeczną #17milionów mającą na celu zwiększanie świadomości polskiego społeczeństwa na temat mózgowego porażenia dziecięcego.
Dlaczego #17milionów? – ponieważ już ponad 17 milionów osób na całym świecie cierpi na mózgowe porażenie dziecięce, które jest również najczęstszą, przewlekłą przyczyną niep­ełno­spra­wnoś­ci występującą u dzieci.
Więcej informacji na stronie www.17milionow.pl

Zobacz literaturę w naszych zbiorach:katalogi.pbp.poznan.pl

Por. mózg..jpg


Por. mózg..jpg Por. mózg.
jpg, 20 KiB, 480x266
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo