Miejska Biblioteka Publiczna im. J.Słowackiego w Tarnowie - Filia nr 12
ul. Klikowska 6
33-100 Tarnów
50.01574 20.97773
WYDARZENIE
2024-10-10
T13:00
01.10.2024Czwartkowy Klub Robótek Ręcznych
[awatar]
Tarnów MBP

🧶 𝓒𝔃𝔀𝓪𝓻𝓽𝓴𝓸𝔀𝔂 𝓚𝓵𝓾𝓫 𝓡𝓸𝓫𝓸́𝓽𝓮𝓴 𝓡𝓮̨𝓬𝔃𝓷𝔂𝓬𝓱
Z przyjemnością zapraszamy na spotkanie miłośników szydełkowania i dziergania. Od zaawansowanych będziemy uczyć się nowych wzorów, inspirować ich pracami, podglądać technikę. Początkującym służymy radą i pomocą.

🧶 10 października 2024 r. (czwartek) | Godz. 13:00
🧶 Filia nr 12, ul. Klikowska 6

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Tarnów MBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo