12.10.2023Uwaga! Konkurs „Polecam książkę z biblioteki pedagogicznej”

Zapraszamy naszych czytelników - nauczycieli do wzięcia udziału w konkursie na recenzję polecającą książkę lub artykuł ze zbiorów Biblioteki Pedagogicznej w Poznaniu oraz jej Filii.
Szczegóły konkursu:
konkurs adresowany jest do nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych, szkół pona­dpod­staw­owyc­h, bibliotek szkolnych i pedagogicznych oraz placówek oświatowo-wychowawczych, a także nauczycieli akademickich
zadaniem do wykonania jest napisanie recenzji polecającej książkę, która pomogła rozwiązać problem wychowawczy lub edukacyjny

Autorzy najlepszych prac otrzymają atrakcyjne nagrody
termin składania prac upływa 10 listopada 2023 r.
nagrodzone prace zostaną opublikowane na stronie Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Poznaniu.

Plik do pobrania:
Regulamin „Polecam książkę z biblioteki pedagogicznej” pbp.poznan.pl
Załącznik nr 1 - Karta uczestnika pbp.poznan.pl

plakat.png


plakat.png plakat
png, 56 KiB, 150x212
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo