27.09.2023Dzień z książkami Wydawnictwa Albatros!

Dzień z książkami Wydawnictwa Albatros.
Absurd nie czytać takich książek!

Wydawnictwo jest jednym z fundatorów nagród na tegoroczną Noc Bibliotek w OBP.

"Bohatera „Lekcji” Iana McEwana drażnią pisarze brytyjscy w dobrych marynarkach. Roland ma wrażenie, że niczego w życiu nie zrealizował, często myśli o swoim niedokonanym życiu. W tej historii, która zaczyna się w latach 40. ubiegłego wieku, a kończy w czasach pandemii, pisarką odnoszącą sukcesy jest Alissa, jego żona, która porzuciła go z małym synem i uciekła do Niemiec. U McEwana pojawia się schemat znany z wielu historii o twórcach, którzy porzucają żony, tyle że odwrócony. Ale to tylko jeden z wątków tej rozległej, panoramicznej powieści, portretującej powojenne losy tej części Europy – jest i ruch oporu w Niemczech, zimna wojna, Czarnobyl, upadek muru berlińskiego, brexit i pandemia." (Justyna Sobolewska, Polityka)
Ian McEwan: Lekcje / przeł. Andrzej Szulc, Wydawnictwo Albatros.www.olesno-bp.sowa.pl

DZIEŃ Z KSIĄŻKAMI WYDAWNICTWA ALBATROS.jpg

Noc Bibliotek - informacje również tutaj:
bibl­iote­kaol­esno­.pl
www.facebook.com


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo