01.09.2023Konferencja „Edukacja dla demokracji. Problemy ekonomiczne, humanistyczne i społeczno-polityczne”

Paulina Stochniałek Członkini Zarządu Województwa Wielkopolskiego oraz Fundacja Collegium Nobilium Novum, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Poznaniu zapraszają na międzynarodową konferencję „Edukacja dla demokracji. Problemy ekonomiczne, humanistyczne i społeczno-polityczne”

Termin: 29 września 2023 roku, godzina 9.30

Miejsce: Sala Sesyjna Urzędu Mars­załk­owsk­iego­ Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34 61-714 Poznań

Zapraszamy nauczycieli, działaczy państwowych, samorządowych, studentów politologii, ekonomii oraz wszystkich zain­tere­sowa­nych­ podejmowaniem problematyki demokracji, która stanowi istotny czynnik, determinujący rozwój współczesnych gospodarek.

Rejestracja oraz szczegółowy program: tiny.pl

Slider zaproszenie.png


Slider zaproszenie.png Slider zaproszenie
png, 26 KiB, 480x100
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo